210 9313910-6944 197379
Τεχνικές για να Ησυχάζουμε και να Αδειάζουμε το μυαλό μας: Σύννεφα Σκέψης
  • clouds
  • emotions
  • creative-brain-494x3701
  • clouds
clouds

Το μυαλό μας είναι ατίθασο και αυτό το ξέρετε ήδη. Πολύ συχνά οι σκέψεις είναι καταιγιστικές, ο νους μας πάει από τη μια στην άλλη χωρίς σταματημό και αυτό μπορεί να μας δυσκολεύει στο να συγκεντρωθούμε σε μια εργασία ή να επωφεληθούμε από έναν ποιοτικό ύπνο που είναι απαραίτητος για να εξοικονομήσουμε ενέργεια για την επόμενη μέρα. Επιπλέον, συνηθίζουμε να βιώνουμε τις σκέψεις μας ως “πραγματικότητα”, αποδίδοντας τους υπέρμετρη σημασία πολλές φορές κι εξομοιώνοντάς τις με την αλήθεια, πράγμα που επηρεάζει σημαντικά και τις σωματικές μας λειτουργίες. Σκεφτείτε για λίγο πόσα “σενάρια” μπορεί να σας έχουν αφήσει άγρυπνους ή πόσα πράγματα που τη μια στιγμή σκεφτόσασταν, την επομένη τα αναθεωρήσατε….
Είναι σημαντικό για την ψυχική και τη σωματική μας υγεία, να συνειδητοποιήσουμε ότι οι σκέψεις μας είναι εφήμερες και ευμετάβολες όπως “τα σύννεφα που κινούνται στον ουρανό”.
Η τεχνική που σας προτείνω βασίζεται σε μια απλή άσκηση που σας βοηθάει να κατευνάσετε το νου σας, να χαλαρώσετε και να είστε πιο ανοιχτοί και ευέλικτοι. Μπορείτε να την εφαρμόσετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε να ηρεμήσετε τη σκέψη σας για να συγκεντρωθείτε σε κάτι, ως μια μορφή διαλογισμού, ή και το βράδυ για να αποκοιμηθείτε γαλήνια.

1. Βολευτείτε σε μια άνετη θέση, σε ένα ήσυχο μέρος όπου δεν θα σας ενοχλήσουν. Κλείστε τα μάτια και αρχικά προσέξτε πως ο νούς σας μετακινείται συνέχεια  από τη μια σκέψη στην άλλη, όσο βρίσκεται στη συνηθισμένη του κατάσταση.

2. Πάρτε τρεις βαθιές αναπνοές, γεμίζοντας πρώτα την κοιλιά σας και ύστερα το στέρνο με αέρα, και εκπνεύστε αργά κάθε φορά. Στη συνέχεια, επιστρέψτε στον κανονικό ρυθμό της αναπνοής σας.

3. Αρχίστε να βάζετε τις σκέψεις σας, ξεχωριστά την καθεμία, μέσα σε ένα σύννεφο. Αν θέλετε, δώστε της ένα τίτλο και βάλτε τον τίτλο μέσα στο σύννεφο.

4. Φανταστείτε τα σύννεφα να περνούν και να φεύγουν, χωρίς να τα προσέχετε περισσότερο.  Πείτε στον εαυτό σας: “Οι σκέψεις μου περνούν και φεύγουν”…. Συνεχίστε με τον τρόπο αυτό, μέχρι να νιώσετε χαλαροί και συγκεντρωμένοι ή μέχρι να σας πάρει ο ύπνος.

Έχετε να μας προτείνετε άλλους τρόπους που σας βοηθούν να ησυχάζετε το μυαλό σας;

Έλενα Καμπισοπούλου, Ψυχολόγος, ΜSc.

Leave us a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και γενικά η ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή και μετάδοση έστω μιας σελίδας του παρόντος site, κατά παράφραση ή διασκευή με οποιονδήποτε τρόπο (Ν 2121/93 αρθ.51)
created by eight8.