210 9313910-6944 197379
Κλινική Υπνοθεραπεία-Γιατί να την εμπιστευτώ;
Η ύπνωση είναι απλά μια κατάσταση, πολύ παρόμοια με εκείνη που βρισκόμαστε όταν πάει να μας πάρει ο ύπνος ή λίγο προτού ξυπνήσουμε. Είναι μια κατάσταση νοητικής και σωματικής χαλάρωσης που συνοδεύεται από μια εσωτερική εστίαση της προσοχής μας. Όταν βρίσκεται κανείς σε ύπνωση, έχει πάντοτε συνείδηση και διατηρεί πάντοτε την έμφυτη ικανότητα να αποφασίζει για τη συμπεριφορά και τα συναισθήματά του. Εάν μια υπνωτιστική υποβολή που του παρουσιάζεται δεν του αρέσει, οι φυσικοί μηχανισμοί προστασίας του μυαλού μας, θα παρέμβουν, επιτρέποντάς του να απορρίψει την υποβολή ή ακόμη και να βγει από την ύπνωση από μόνος του.
Οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει την ύπνωση για εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες χρόνια, γιατί όταν χρησιμοποιείται καταλληλα,είναι αποτελεσματική.

Τα αποτελέσματα των ερευνών έχουν οδηγήσει στην αναγνώρισή της από την American Medical Association (AMA), ως μια κλινικά αποδεδειγμένη συμπληρωματική θεραπεία για πολλές ιατρικές καταστάσεις, όπως π.χ το ΣΕΕ (Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου) Από την ΑΜΑ και την American Dental Association (ADA) ως μέθοδος αναισθησίας σε οδοντιατρικές εργασίες ή επεμβάσεις; από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας (ΝΙΗ) για τη διαχείριση του πόνου και τη θεραπεία Μετατραυματικού Στρες; Από την Αμερικανικό Σύνδεσμο Θεραπευτών Ζεύγους και Οικογένειας (American Association of Marriage and Family Therapists,AAMFT) για τις σεξουαλικές δυσλειτουργίες και την συζυγική ασυμφωνία; Από τον Αμερικανικό Ψυχιαρικό Σύνδεσμο American Psychiatric Association (APA) για την αντιμετώπιση του πόνου και του άγχους καθώς και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλών ψυχολογικών και συμπεριφορικών προβλημάτων όπως τον έλεγχο της απώλειας βάρους, τη διαχείριση του στρες και τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και την βελτίωση της μνήμης και τη μείωση του άγχους απόδοσης.

Η ύπνωση είναι μια φυσική κατάσταση. Oι άνθρωποι βρισκόμαστε από μόνοι μας σε κατάσταση ύπνωσης αρκετές φορές μέσα στην ημέρα; Λίγο πριν αποκοιμηθούμε ή ξυπνήσουμε, όταν οδηγούμε ή βλέπουμε μια ταινία.

Έχετε βρεθεί να οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο και ξαφνικά να σηκώσετε το βλέμμα και να προσέξετε την έξοδό σας και να αναρωτηθείτε πώς φτάσατε εκεί, γιατί το τελευταίο πράγμα που θυμάστε βρίσκεται 10 χλμ πίσω; Αυτή η εμπειρία αποκαλείται “ύπνωση του αυτοκινητόδρομου”. Εξακολουθούσατε να οδηγείτε, να αποφεύγετε άλλους οδηγούς, ακόμη και να διατηρείτε την ταχύτητα και τη λωρίδα σας αλλά το μυαλό σας ήταν σκόπιμα εστιασμένο σε κάτι άλλο, όπως ένα πρόβλημα στη δουλειά ή στο ρεστοράν που θα πηγαίνατε αργότερα.

Έχετε ποτέ απορροφηθεί τόσο πολύ σε μια τανία ή ένα βιβλίο που να αποκλείσετε ο,τιδήποτε άλλο γύρω σας, μέχρι που ίσως τρομάξατε όταν κάποιος σας μίλησε ή σας άγγιξε; Βρισκόσασταν σε μια κατάσταση πολύ παρόμοια με την ύπνωση.

Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην υπνοθεραπεία είναι επίσης φυσικές. Η θεραπευτική χαλάρωση, από τον έλεγχο των μυών ως την ελεγχόμενη αναπνοή και την εστίαση σε γαλήνιες εικόνες, όλα είναι φυσικές διαδικασίες του μυαλού και του σώματος.

Οι υπνοθεραπευτικές τεχνικές, όπως η μετάβαση σε προηγούμενες ηλικίες είναι φυσικές ανθρώπινες διαδικασίες. Όταν κοιτάζουμε μια φωτογραφία από το παρελθόν, το μυαλό μας αυτόματα μας πάει πίσω στο μέρος και το χρόνο της φωτογραφίας, ακόμη και αν είναι μόνο για μια στιγμή. Όταν μιλάμε με φίλους για κάτι που συνέβη χθες, πριν μερικούς μήνες ή ακόμη είκοσι χρόνια πριν, οι σκέψεις μας με ένα φυσικό τρόπο πάνε πίσω στο χρόνο και ουσιαστικά επαναβιώνουμε, από μια απόσταση εκείνα τα γεγονότα.

Η ύπνωση είναι επίσης φυσική με την έννοια ότι η διαδικασία δεν περιλαμβάνει χημικές ή ψυχότροπες ουσίες. Σκεφτείτε τα οφέλη μιας συντηρητικής, αποτελεσματικής, χωρίς φάρμακα αντιμετώπισης του άγχους.

Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι μια ώρα ύπνωσης ισοδυναμεί με οκτώ ώρες ποιοτικού ύπνου.

Για να μπούμε σε μια κατάσταση ύπνωσης, εφαρμόζουμε τεχνικές βαθιάς αναπνοής που μειώνουν το στρες αντί για ρηχές, διεγερτικές αναπνοές. Όταν βρισκόμαστε σε ύπνωση, είμαστε σε σε μια βαθιά κατάσταση εστιασμένης νοητικής και σωματικής χαλάρωσης, που από μόνη της είναι μια ευχάριστη εμπειρία.

Ο εγκεφαλός μας φυσικά παράγει τέσσερα διαφορετικά είδη εγκεφαλικών κυμάτων ως απόκριση σε διαφορετικά είδη νοητικής και σωματικής δραστηριότητας (άλφα, βήτα, θήτα και δέλτα). Αυτά τα κύματα μπορούν να ανιχνευθούν από ειδικούς αισθητήρες ή με μια συσκευή ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος και τότε θα δούμε ότι αλλάζουν από συχνότητα σε συχνότητα ανάλογα με την ποσότητα και τον τύπο της δραστηριότητας που λαμβάνει χώρα.

Όταν είμαστε χαλαροί- και/η σε κατάσταση ύπνωσης- ο εγκέφαλος παράγει κύματα άλφα. Τότε είμαστε στο απώγειο της παραγωγικότητάς μας, γιατί είμαστε εντελώς χαλαροί κι ωστόσο πλήρως ξυπνητοί, σε εγρήγορση. Σε αυτή την κατάσταση έχουμε καλύτερο έλεγχο της σωματικής και συναισθηματικής μας λειτουργίας. Μπορούμε να σκεφτούμε πιο ξεκάθαρα, να αξιολογήσουμε καλύτερα τον τρόπο που αποκρινόμαστε ή επιλύνουμε προβλήματα και ακόμη και να πάρουμε πιο δημιουργικές αποφάσεις με καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα

Τα κύματα άλφα φαίνεται επίσης να βελτιώνουν την λειτουργία του ανοσοποιητικού και να μειώνουν το στρες και διαταραχές που σχετίζονται με το άγχος.
Η ύπνωση είναι κάτι πολύ περισσότερο από χαλάρωση. Μέσα από την υπνοθεραπεία, μπορεί κανείς να μάθει να διαχειρίζεται σωματικά συμπτώματα και αντιδράσεις στον πόνο, να μάθει τρόπους να ανταπεξέρχεται σε ψυχολογικές δυσκολίες, να αποκτήσει δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να βελτιώσει τις επικοινωνιακές του στρατηγικές, να αυξήσει την απόδοσή του στη δουλειά ή στο σχολείο και ακόμη να ενισχύσει τις διαπροσωπικές του σχέσεις.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και γενικά η ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή και μετάδοση έστω μιας σελίδας του παρόντος site, κατά παράφραση ή διασκευή με οποιονδήποτε τρόπο (Ν 2121/93 αρθ.51)
created by eight8.