210 9313910-6944 197379
Εκπαίδευση στη διαχείριση του άγχους

Το βιωματικό εργαστήρι «Διαχείριση του Άγχους» είναι ένα εργαλείο ζωής. Πρόκειται για μια δομημένη εκπαιδευτική εμπειρία σε περιβάλλον ομάδας και δημιουργήθηκε για να σας βοηθήσει να διαχειρίζεστε το στρες και το άγχος πιο αποτελεσματικά.

Συντονίζουν:

Έλενα Καμπισοπούλου, Ψυχολόγος – Θεραπεύτρια MSc.

Σάλλυ Ασημάκη, ΜΑ Theatre – University of the Arts London.

 

Πώς λειτουργεί το stress και το άγχος;

Το στρες και το άγχος είναι μέρος της ζωής μας και μια εμπειρία που όλοι βιώνουμε καθημερινά. Εκείνο που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο είναι ο βαθμός του στρες και του άγχους και ο τρόπος που το διαχειρίζεται.Το σώμα μας αντιλαμβάνεται κάθε στρεσογόνα κατάσταση ως απειλητική και αντιδρά μπαίνοντας σε μια κατάσταση «φυγής ή πάλης» (fight or flight). O καρδιακός παλμός επιταχύνεται, η πίεση του αίματος αυξάνεται, η αναπνοή μας γίνεται πιο «ρηχή» και γρήγορη, η πέψη επιβραδύνεται και οι μύες μας «σφίγγονται». Τα συμπτώματα του στρες μπορεί να διαρκούν για λίγα λεπτά ή μέρες. Πρόκειται για έναν έμφυτο μηχανισμό που είναι φυσιολογικός, έναν συναγερμό που μας θέτει σε εγρήγορση όταν απειλείται η επιβίωση μας και σταματά όταν απομακρύνεται η απειλή.Τότε τα συμπτώματα υποχωρούν και το σώμα μας αναλαμβάνει να επουλώσει πιθανές βλάβες.

Ο ίδιος όμως μηχανισμός ενεργοποιείται, όχι μόνο σε περίπτωση άμεσου κινδύνου αλλά και σε οποιαδήποτε περίπτωση το άτομο αντιλαμβάνεται ως απειλητική. Ιδιαίτερα στο σύγχρονο άνθρωπο η έννοια της «απειλής» είναι συχνά πιο αόριστη και μακροχρόνια (π.χ. οικονομική ανασφάλεια) παρά στιγμιαία και συγκεκριμένη (π.χ. η επίθεση ενός άγριου ζώου). Κατά συνέπεια, το σώμα μένει σε κατάσταση συναγερμού για μεγάλα χρονικά διαστήματα, το γνωστό σε όλους μας «μακροχρόνιο στρες», με επιπτώσεις που μπορεί να είναι πολύ επιζήμιες για την ψυχική και σωματική μας υγεία.

Το μακροχρόνιο στρες επηρεάζει αρνητικά κάθε σύστημα στο σώμα μας. Αυξάνει την αρτηριακή πίεση, «ρίχνει» το ανοσοποιητικό, αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού, συμβάλλει στην υπογονιμότητα, επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης και μας κάνει πιο ευάλωτους στην κατάθλιψη.

 

Στόχος Εργαστηρίου

Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα μπορούν κάθε φορά που βιώνουν μια στρεσογόνο κατάσταση, να εφαρμόζουν τις τεχνικές που πλέον θα γνωρίζουν κι έτσι να διαχειρίζονται το άγχος πριν αυτό πάρει μεγάλες διαστάσεις. Με άλλα λόγια θα μπορούν να περιορίζουν το στρες σε ελεγχόμενα επίπεδα, ούτως ώστε αυτό να μην αποτελεί εμπόδιο για την απόδοσή τους στην εκάστοτε περίσταση ούτε όμως και απειλή για τη σωματική και ψυχική τους υγεία.

 

Προβλήματα που επιδέχονται βελτίωση μέσω της «Διαχείρισης του άγχους».

  • Παράπονα γενικευμένου άγχους
  • Σωματικά παράπονα όπως πονοκέφαλοι, γενικευμένη σωματική ένταση, μυικοί πόνοι στη μέση και τον αυχένα, αίσθημα ανησυχίας και ρηχή αναπνοή ή δύσπνοια, αίσθημα βιασύνης (στο περπάτημα, την ομιλία, το φαγητό), μόνιμο αίσθημα κόπωσης, στομαχικές ενοχλήσεις μη οργανικής αιτιολογίας, ευερέθιστο έντερο, αδυναμία συγκέντρωσης, δυσκολίες μνήμης, τικς, κά
  • Παράπονα για άγχος που εμποδίζει την απόδοση και προκαλεί δυσφορία, όχι τόσο σοβαρό που να ονομάζεται φοβία (π.χ. άγχος εξετάσεων, ομιλίας σε κοινό, άγχος σεξουαλικής απόδοσης κλπ)
  • Διάχυτο άγχος και αγωνία
  • Προβλήματα ύπνου

 

Μέθοδος και Εργαλεία

Στη διάρκεια των συναντήσεων οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται να προκαλούν συνειδητά στο σώμα τους την «αντίδραση της χαλάρωσης» (relaxation response) που είναι το αντίθετο στην αντίδραση του stress (fight or flight response). Eξασκούνται επίσης στη χρήση της νοερής απεικόνισης, ως εργαλείο όχι μόνο ανακούφισης από το στρες και αλλά και απευαισθητοποίησης σε αγχογόνες καταστάσεις (όπως έχει χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο Συστηματικής Απευαισθητοποίησης του Wolpe, μια κλασική συμπεριφοριστική τεχνική στη θεραπεία του άγχους). Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να διεργαστούν το άγχος μέσα από δημιουργικές δράσεις, εμπνευσμένες από το θεατρικό χώρο, που ενισχύουν τη βιωματική διαδικασία.

 

Γιατί είναι αποτελεσματικό;

Γιατί δεν είναι θεωρητικό. Η αποτελεσματικότητα του εργαστηρίου έγκειται στη βιωματική του φύση και στο ότι η εμπειρία δομείται σε διαδοχικά επίπεδα.

  • Ενώ βασίζεται σε επιστημονικά μοντέλα, η εκπαίδευση είναι πρακτική. Σκοπός δεν είναι να συζητήσουμε για το άγχος και να το προσεγγίσουμε θεωρητικά αλλά, μέσα από την εμπειρία στο εδώ και τώρα, να κατακτηθούν οι τεχνικές μέσα από πράξη και εξάσκηση.
  • Για την αφομοίωση των τεχνικών αυτών είναι απαραίτητο να μεσολαβεί λίγος χρόνος μεταξύ των συναντήσεων κατά τον οποίο ωριμάζουν τα νέα κάθε φορά στοιχεία και προκύπτουν απορίες ή δυσκολίες εφαρμογής τις οποίες οι συμμετέχοντες φέρνουν σε επόμενη συνάντηση προς επεξεργασία, επίλυση, κοκ. Για το λόγο αυτό, το εργαστήρι εκτείνεται σε τέσσερις εβδομαδιαίες συναντήσεις κάθε μια από τις οποίες ολοκληρώνει την προηγούμενη και θέτει τη βάση για την επόμενη.

 

Διοργανωτής: Inner Resources Counseling & Hypnotherapy
Χώρος διεξαγωγής: Essence Human Space, Παλλάδος 32, Πλατεία Ηρώων, Ψυρρή – Σταθμός Μετρό Μοναστηράκι
Ημέρες: Πέμπτη 27/3, Πέμπτη 03/4, Πέμπτη 10/4, Τρίτη 15/04
Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του επόμενου εργαστηρίου θα ανακοινωθούν σύντομα. * Μπορείτε να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στην παρακάτω φόρμα για σας ενημερώσουμε.
Ώρες: 18.30 – 21.30
Κόστος συμμετοχής: 150€
Μέγιστος αριθμός συμμ/ντων: 12 άτομα
Περισσότερες πληροφορίες στα τηλ.: 6944-197379 Καμπισοπούλου Έλενα  6946-797903 Ασημάκη Σάλλυ

 

Σημείωση: Πριν τη διεξαγωγή του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί ολιγόλεπτη συνδιάλεξη κάθε συμμετέχοντος με την κ. Ε. Καμπισοπούλου (τηλεφωνικά ή μέσω skype).

 

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

 

Όνομα*

Τηλέφωνο*

Email*

Θέμα

Το μηνυμά σας

 

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και γενικά η ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή και μετάδοση έστω μιας σελίδας του παρόντος site, κατά παράφραση ή διασκευή με οποιονδήποτε τρόπο (Ν 2121/93 αρθ.51)
created by eight8.